vineri, 29 iulie 2022

Despre noua lege a educației (6)


Încă o mostră de lipsă de gândire focalizată pe eficiență, resurse disponibile și analiza corectă sistemului.

Foarte pe scurt azi despre o nouă funcție de conducere a școlilor, care apare în proiectul noii legi a educației – cea de DIRECTOR ADMINISTRATIV, conform art 103:

„Art. 103. La nivelul fiecărei unități de învățământ cu personalitate juridică se înființează funcția de director administrativ. Directorul administrativ este numit în urma promovării unui concurs organizat în conformitate cu prevederile din prezenta lege.

Conform art. 161, recrutarea acestor directori administrativi se va face prin concurs național, „organizat prin DJIP/DMBIP, sub coordonarea Ministerului Educației, conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educației, de către persoanele care îndeplinesc următoarele condiţii: a) studii universitare într-unul din domeniile economic, administrație publică; b) cel puțin 5 ani experiență profesională în specialitatea studiilor; c) să nu fi fost condamnat, pentru fapte incompatibile cu funcția didactică.”

Mă gândesc că acest director administrativ va face, în principal, strângere de fonduri, atragerea de resurse extrabugetare și se va ocupa și de implementarea proiectelor de investiții. Ca și cum în România există surse de finanțare fără număr, o grămadă de sponsori care stau la coadă să doneze școlilor și e nevoie de un om per școală care să îi contacteze și să obțină finanțarea. Vom avea o astfel de persoană plătită de la buget în toate școlile ( ce risipă de bani!!!!), inclusiv în cele mici, din mediul rural, care au cu totul alte nevoi ce ar fi trebuit acoperite prin lege.

De ce nu facem ca la englezi, unde un astfel de director (development director) este angajat doar de școlile care au nevoie, instituții cu mulți elevi și  personal și cu fonduri de cheltuit?

De ce facem concurs național și nu lăsăm la latitudinea școlilor să solicite și să angajeze un astfel de director în momentul când consideră că acest lucru se impune?

De ce facem cheltuieli inutile de la buget cu organizarea concursului și angajarea acestor directori în toate școlile?

Pentru că așa a zis „o voce”.

P.S.

Evaluare motivațională (art. 161) nu cred că există, poate evaluarea motivației, care nu este așa ușor de realizat de către o comisie de concurs, oricâți specialiști în psihometrie ar avea aceasta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu