Un articol recent distribuit de Mind /Shift - http://blogs.kqed.org/mindshift/2014/04/to-advance-education-we-must-first-reimagine-society/ adună laolaltă câteva dintre ideile principale ale lui Abbott despre reformarea educației:
- înainte de a reforma educația, trebuie să ne reexaminăm valorile colective, să stabilim cum să arate societatea/ lumea în care dorim să trăim – una în care să avem adulți responsabili care interacționează și colaborează sau una cu simpli“clienți“ dependenți de servicii, produse și autorități
- când vorbim despre educație în această lume tot mai haotică și impredictibilă e nevoie mai mult ca oricând de reflecție și analiză
- școlile sunt în acest moment încremenite în trecut, deoarece accentul a fost pus pe a-i îndopa pe copii cu informație și a-i răsplăti pentru că fac ce li se spune, în loc să li se dezvolte acele competențe transferabile de nivel înalt, care să le permită să învețe pe tot parcursul vieții și să facă față unui viitor nesigur
- copiii se nasc pentru a învăța, și nu pentru a li se preda
- școlile ar trebui să se îndepărteze de focalizarea excesivă pe predare și să se transforme în locuri în care copiii sunt ghidați de profesori cu imaginație
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu