marți, 16 aprilie 2013

Nevoia de lideri transformaționali



Una dintre numeroasele cauze care blochează evoluția învățământului românesc este și numărul extrem de mic de persoane care, aflate în funcții de decizie la diferite niveluri ale sistemului - școli, minister, inspectorate etc., să  aibă o viziune bine structurată și reformistă asupra educației, să  muncească cu responsabilitate și într-o manieră etică, să fie capabile să coalizeze energii, să inspire și să motiveze. Un astfel de lider transformațional va avea adepți și va putea produce schimbări majore. În etapa în care încearcă să îi convingă și pe ceilalți de importanța viziunii sale are nevoie de multă energie și entuziasm, deoarece aderarea membrilor organizației la echipa care experimentează schimbarea este un proces de durată pentru că:


  • doar 2% sunt alături de un astfel de lider din prima clipă
  •   30%  se vor alătura ceva mai târziu
  •    60% stau și așteaptă să vadă ce se întâmplă (dacă acest grup va fi convins, succesul este asigurat)
  • 8% nu se vor alătura niciodată, sunt cei care contestă orice și nu se vor schimba indiferent de metode și context ( se spune că pentru ei nu merită să irosești energie și entuaziasm  - Do not water the rocks, spun englezii)
Pentru a avea adepți, liderul trebuie să inspire încredere și, prin urmare, este nevoie de integritate personală pentru a-i convinge pe alții să îl urmeze. În paralel cu încercarea de a-i convinge pe ceilalți să i se alăture, liderul caută și direcția corectă, pe care o găsește întotdeauna și rămâne în fruntea echipei ca un model bun de urmat. Sărbătorește succesul și menține un grad înalt de motivare și entuziasm al echipei.

A lucra cu un astfel de lider este o experiență unică și înălțătoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu