vineri, 1 aprilie 2022

Despre tema zilei, evaluarea elevilor


Nu înțeleg de ce, dacă tot avem un studiu de asemenea calitate, realizat de OECD, UNICEF și MEN în 2017, nu punem în aplicare recomandările făcute privind evaluarea și examinarea în România și venim cu petarde lansate peste noapte, nefundamentate științific, în loc să facem ceea ce ar trebui, adică să creăm „un 𝒄𝒂𝒅𝒓𝒖 𝒄𝒐𝒆𝒓𝒆𝒏𝒕 𝒅𝒆 𝒆𝒗𝒂𝒍𝒖𝒂𝒓𝒆 𝒔̦𝒊 𝒆𝒙𝒂𝒎𝒊𝒏𝒂𝒓𝒆, în baza obiectivelor de învățare ale noului curriculum și încadrat într-o viziune de reformă pe termen lung, care ar putea contribui la creșterea echității și a calității la nivelul întregului sistem.”

Referitor la evaluarea elevilor, despre care discutăm în aceste zile grație unor anunțuri venite de la minister, raportul arată că „este dominată de examinări cu mize importante, care limitează procesul de învățare și promovează o definiție restrânsă a succesului.” 
 
 
 În România, evaluarea elevilor se caracterizează printr-un puternic accent pe testarea externă ( ceea ce dorește acum ministerul, evaluarea standardizată digitalizată, care se va suprapune peste examenul de evaluare, deci vor fi 2 testări externe !), ceea ce permite în mică măsură profesorilor să recurgă la propriul raționament profesional și să ofere feedback elevilor, aspect esențial în procesul de învățare. Nu mai bine am investi (în loc de evaluare standardizată, care este foarte scumpă, nici nu știu de unde vom avea bani pentru așa ceva, la nivel național, pentru toate disciplinele, costă enorm; follow the money, by the way, vezi firma) în elaborarea STANDARDELOR de evaluare și în FORMAREA profesorilor pe teme de evaluare formativă, furnizare de feedback individualizat, corelarea evaluării cu competențele menționate în curriculum?
Am scris despre raport când a apărut, în 2017, AICI.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu