sâmbătă, 18 mai 2024

Reggio Emilia, cei mai buni



M-am specializat în abordarea Reggio Emilia pentru educație timpurie timp de trei ani, între 2010 și 2013, când am lucrat alături de alți colegi români și de experți ai Reggio Children Italia și ai Associació de Mestres Rosa Sensat din Spania pentru a crea premizele de transfer al acestui model și în contextul românesc. Am scris pe blog primele articole din România despre cum arată și cum sunt organizate cele mai bune grădinițe din lume (vreo 15 postări, începând cu anul 2013), am acreditat la minister două cursuri de formare pentru educatoare, am scris împreună cu experți Reggio Children două suporturi de curs consistente, iar în 2014 am realizat prima traducere în lb. română a poemului scris de întemeietorul modelului RE, Loris Malaguzzi, „Cele 100 sunt aici.”

Mă bucur că, peste zece ani de la experiența mea cu RE, am fost din nou implicată într-un eveniment dedicat acestei teme, conferința „Cele 100 de limbaje ale copilului – introducere în abordarea educațională Reggio Emilia”, București, 17 mai 2024, organizată de Grădinița Equilibrum, Primăria Municipiului Bucureşti și Kinderpedia.
Așa ar trebui să construim educația în România, să punem cărămidă peste cărămidă, să așezăm ce se face peste ce s-a făcut deja, să combinăm creativ experiența vastă și solidă a celor mai în vârstă din acest domeniu, cu entuziasmul și energia tinerilor. Luatul mereu de la capăt și combinațiile pe interese sunt păguboase.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu