În al doilea rând, odată cu cele de liceu sau imediat după, ar trebui schimbate și planurile-cadru pentru ciclul primar și gimnazial, pentru a avea o coerență curriculară la nivel de sistem.
În al treilea rând, pentru că văd un elan exagerat al unora față de aceste planuri, aș vrea să menționez că, așa cum arată variantele puse în dezbatere, ele își îndeplinesc doar rolul de a aloca numărul de ore pe discipline și a stabili un procent de curriculum național obligatoriu și unul la decizia școlii. În niciun caz noile planuri-cadru nu sunt despre sistemul acela educațional modern și transformat pentru a fi eficace pentru prezent și viitor, cel pe care mulți îl avem în minte. Nu sunt nici pe departe curajoase și nu aduc o reformă adevărată (eu așa m-am așteptat să fie, după 12 ani de lucru la ele!). Nu avem nici pe departe o schimbare de paradigmă, cum spun unii, sunt aproape la fel ca cele actuale, avem aceleași discipline, aceleași arii curriculare introduse de reforma Marga, același număr mare de ore pe zi pentru elevi, a crescut doar numărul de ore la decizia școlii și a elevului, ceea ce este un lucru foarte bun, de altfel.
Când planurile-cadru vor fi aprobate, mă bate gândul să fac niște ateliere cu directorii de licee, să vedem cum putem avea o ofertă de CDEOȘ foarte tentantă pentru copii și cum punem în mișcare un proces local consultativ de elaborare și alegere din oferta școlii și să facem niște simulări, cu creionul în mână, cum se zice, pentru a crea un proiect curricular propriu bun, cel mai bun din ce avem în acest moment.
Asta e, noi ne mișcăm greu la nivel de sistem de educație, cu încetinitorul. Am ajuns să fiu mulțumită și cu asta și să zic că e bine, totuși, că ne mai mișcăm.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu