„Un studiu UNESCO referitor la cum va arăta educația în anul 2050 menționează că cea mai importantă și necesară competență pe care școala trebuie să o formeze este cea de 𝙢𝙖𝙣𝙖𝙜𝙚𝙢𝙚𝙣𝙩 𝙖𝙡 𝙖𝙢𝙗𝙞𝙜𝙪𝙞𝙩𝙖̆𝙩̦𝙞𝙞 𝙨̦𝙞 𝙞𝙣𝙘𝙚𝙧𝙩𝙞𝙩𝙪𝙙𝙞𝙣𝙞𝙞. Ambiguitatea este definită în raport cu slăbirea unor limite, granițe și categorii, reformularea unor valori și apariția unor forme și formule noi. Incertitudinea include faptul că ne putem aștepta oricând ca mâine să nu fie la fel ca ieri, iar gradul de predictibilitate să fie foarte scăzut.” Adică, exact ce trăim cu toții în aceste zile.
Noi am rămas la faza de câte ore să avem și la ce discipline să fie ele mai multe sau mai puține. Nu avem un document de viziune asupra educației din România, două pagini, din care să aflăm și să fie clar pentru toată lumea ce înseamnă o școală bună la noi, cum să arate un proces de învățare adaptat lumii în care trăim și pe ce direcții de dezvoltare să se plaseze leadershipul școlilor. Au fost opt ani pierduți pe această idee, România educată a eșuat și nimeni nu este responsabil pentru acest lucru, nu am văzut nicio demisie sau vreun punct de vedere asumat public.
Dacă îmi permite, îl sfătuiesc pe domnul ministru să schimbe denumirea departamentului „România educată” din ministerul educației (deschizi site-ul și îți sare în ochi!) într-una legată de transformarea educației, de o nouă viziune asupra învățării sau de școala în viitor. Și să facă din acel departament unul care să fie locomotiva pentru atât de dorita schimbare în educație.
Poza și citatul sunt din cartea pe care am scris-o de curând și pe care o să o predau unei edituri - „Leadership de secolul 21 pentru o școală bună”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu