duminică, 21 februarie 2021

Să-i sprijinim pe profesori, nu să-i acuzăm

Văd, în ultimele zile, că profesorii sunt acuzați că sunt fie analfabeți funcțional, fie o frână în calea reformei din învățământ și se dă vina pe ei pentru problemele din educație.
 
Am spus și eu, întotdeauna, că profesorii sunt cheia unei schimbări în educație și tocmai de aceea trebuie să avem grijă de ei, pentru că, ne place sau nu, alții nu avem. Asta înseamnă că nu trebuie să îi lăsăm singuri, asta înseamnă că sistemul, ministerul, inspectorii și directorii trebuie să facă lucruri pentru și cu ei, să îi sprijine să se dezvolte profesional, să aibă încredere în ei, să îi ajute să performeze la capacitatea maximă.

Așa că, eu cred că vina pentru nivelul slab la care ne aflăm cu educația este în altă parte. Este lipsa unei viziuni coerente și stabile pe termen lung, sunt oamenii neperformanți puși de-a lungul timpului să decidă soarta educației la diferite niveluri, e modul haotic în care s-au făcut reformele, sunt rețelele de interese de tot felul care fac jocurile în acest sector. În aceste condiții în care este condusă educția în România, eu cred că, dimpotrivă, dacă nu ar fi fost profesorii noștri, așa cum sunt ei, cu bune și cu mai puțin bune, sistemul nostru de învățământ ar fi fost blocat de mult. 
 
Să luăm ca exemplu ultimele provocări din educație, cu învățământul online - cei mai mulți dintre profesori s-au adaptat destul de rapid și destul de bine, au făcut singuri eforturi și s-au integrat în noua paradigmă, pe când sistemul nu a reacționat în niciun fel sau a făcut-o cu întârziere sau a fost mereu în urmă și de aceea avem și astăzi, după un an de la închiderea școlilor, copii fără tablete și incertitudini majore referitoare la cum va fi recuperată materia, ca să nu mai vorbim de lipsa unui sprijin financiar și a unor programe naționale focalizate pe problemele din pandemie, așa cum s-a întâmplat în alte țări. 
 
Gând bun!🌿

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu