miercuri, 19 mai 2021

O bucurie de vineri

photo credits: Școala nr.1 Mihai Viteazul Pucioasa

O bucurie de vineri, o întâlnire cu pucioșeni de-ai mei și profesorii unei școli vesele și colorate, cu o curte și o grădină îngrijite, cu muzică în pauze, pe care o aud din grădina mea, cu o directoare toată numai zâmbet și implicată în tot felul de proiecte, autoarea acestui afiș al evenimentului, pentru care îi mulțumesc.
 
Pentru că eu o țin pe a mea, cu 𝒔𝒕𝒂𝒓𝒆𝒂 𝒅𝒆 𝒃𝒊𝒏𝒆 𝒊̂𝒏 𝒔̦𝒄𝒐𝒂𝒍𝒂̆ și continui seria webinariilor pe această temă cu profesorii, cu speranța că vor face și decidenții ceva în acest sens. Toate studiile internaționale arată că este prioritatea 1 pentru sistemele de educație după anul de pandemie și sunt țări care se mișcă deja bine pe această temă. Am văzut asta în SUA și Marea Britanie, care, recent a alocat 19 milioane de lire sterline unor programe ce vizează sănătatea emoțională a elevilor. Spun și eu de ceva vreme că nu ar trebui să facem altceva decât să asigurăm calitatea lecțiilor și să ne preocupăm de starea de bine a profesorilor și a elevilor, prin diverse intervenții în școli.
 
Eu propun o abordare riguroasă la nivelul întregii școli, una asumată de conducere, care să îi provoace pe toți membrii comunității educaționale, profesori, elevi, părinți, să conlucreze pentru a schimba acele aspecte care au impact asupra stării de bine. Altfel, orice intervenție cu acest subiect rămâne punctuală și nesustenabilă și doar ni se va părea că aducem starea de bine în școală. Gând bun!🌿

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu