luni, 10 iulie 2023

Un colțișor frumos din România, o lecție despre lucruri bine făcute

 


Mi-am petrecut weekendul (cadou de ziua mea) într-un colțișor de Românie frumoasă și educată, în satul Criș, din Transilvania, unde contesa Gladys Bethlen și fiul ei au adus locului gloria de altă dată. Povestea modului în care au reconstruit case vechi de sute de ani, păstrând tradiția și materialele locale (așa cum a făcut și regele Charles al III-lea în Viscri), e o lecție despre efort, răbdare, bun gust, reziliență, lucru bine făcut și speranță, pentru că proiectul tot crește. O lecție despre care aș vorbi și copiilor în școli.
 



Orice detaliu din acest colț de rai este perfect, modul cum arată casele în exterior, mobilierul, culorile, mâncarea din produse locale (ah, Robert, bucătarul!), oamenii, păsările, iarba, florile, vinul, galvadosul, toate având în spate un magician talentat, pe contesa Bethlen, o femeie plină de energie și optimism, aducătoare de speranță, cu care mi-a plăcut enorm să stau de vorbă, ca de la rac la rac. 
 





 
Îmi place când, în această țară, unde se întâmplă grozăvii care mai de care mai înfricoșătoare (cea mai recentă, cu bătrânii din azile) dau peste oameni care inspiră, care găsesc idei și soluții cu care ne mândrim. O să scriu pe blog mai multe despre acest loc, pe curând! - la Bethlen Estates Transylvania
 





 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu