sâmbătă, 28 decembrie 2019

Cele mai citite articole „Despre educație-reforma la firul ierbii” în 2019

Cu speranță și dorința sinceră de a schimba câte ceva prin școli și pentru că am văzut cât de mult se citește și inspiră, cum, necum, printre picături, am crescut și în acest an blogul cu idei pentru o educație modernă. Poate că nu întâmplător, primele 5 cele mai citite articole din cele 82 publicate pe blog în 2019 sunt despre ce înseamnă un director bun și nevoia de a-l simți prezent în școală și aproape, despre starea de bine a profesorilor și despre modele de succes ce pot fi repere în educație.

Mulțumesc celor cu care am fost #împreunăpentrueducație și în 2019!

1. Directorul de lângă noi



 Un băiețel de gimnaziu cu care vorbeam zilele trecute în Pucioasa nu a știut să îmi spună cum o cheamă pe directoarea școlii în care învață și mi-a spus că o vede doar la deschiderea școlii și când vine în clasă să îi certe („să urle la noi”, citez ) pentru că au făcut niște rele. Cum e foarte trist ce am auzit și pentru că am văzut și eu că unii directori sunt foarte vizibili online(și prin diverse alte activități prin care își promovează propria persoană) și aproape nevăzuți în școala lor, las aici o #vorbădeeducație despre ce le spun directorilor în cursurile de management educațional pe care le țin și în care vin cu multe exemple din experiența personală de directoare de școală.

2. An școlar cu stare de bine 



Pentru că mâine începe școala, iată câteva idei care nu doar că te vor ajuta să-ți păstrezi în continuare relaxarea din vacanță când vei reintra în haina de profesor, dar te-ar putea ghida în a fi într-o stare de bine tot anul școlar 2019 - 2020.

 3. 2 idei pentru a crește starea de bine a profesorilor



Într-o școală, starea de bine a profesorilor se construiește ca o casă, începi cu fundația, adică organizarea, alocarea de responsabilități, cultura, atitudinea managerilor etc. După, începi să adaugi tot felul de ingrediente, care să tot crească  acel sentiment  benefic pentru profesori, de a se simți bine împreună cu colegii, la locul de muncă. Astăzi, vin cu 2 idei în acest sens.

4. Nobelul pentru educație 2019 





 Tocmai s-a anunțat, acum vreo jumătate de oră, câștigătorul „Global Teacher Prize”2019, un fel de premiu Nobel pentru educație, iar el este Peter Tabichi, un profesor de matematică și fizică care predă într-o școală amărâtă dintr-o comunitate foarte săracă din Kenya (cu foamete pe bune, abandon cât cuprinde, cu mers pe jos 7 km până la școală, trei sferturi din copii orfani etc.). Cum de ce a luat premiul? Nu tu goana după propria imagine, spectacol și formă fără fond? Doar atât - îi ajută pe copiii aceia sărmani să își depășească condiția, să promoveze, să ajungă la competiții naționale și internaționale, să fie conectați cu lumea, să le crească stima de sine, face pregătire cu ei în afara orelor și în weekend, merge la ei acasă să vadă ce probleme au și cu ce îi poate ajuta.

5. Vorba de educație-exemplul Simona Halep 




Am mai spus, dar azi trebuie să zic iar, ce lecții grozave de dirigenție s-ar putea face în școli având-o ca subiect pe Simona Halep! S-ar putea discuta cu copiii despre muncă, ambiție și curaj. Sau despre profesionalism și lucrul bine făcut. Sau despre succesul acela adevărat și trainic, care nu vine prin „pile și relații”, oportunism și compromisuri, ci prin muncă, efort constant, perseverență și ambiție. Și, nu în ultimul rând, despre bun simț, modestie și naturalețe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu