luni, 20 iulie 2020

Sunt doar câteva scenarii

Am mai spus și repet - timpul pentru organizare e scurt și ar trebui să nu mai discutăm prea mult și să avem decizii în acest sens cât de curând, mai ales că nu sunt prea multe opțiuni pentru redeschiderea școlilor în toamnă, sunt doar câteva scenarii/ modele de urmat, aceleași care au fost identificate și analizate în mai toate țările din lume.  Cred că e nevoie de DESCENTRALIZAREA deciziei, astfel încât fiecare școală să poată hotârî, împreună cu autoritățile locale și inspectoratele, ce soluție va adopta, în funcție de situația specifică în care se află:

- dacă școlile sunt în comunități fără virus, cu copii puțini, școli care au spațiu suficient și se pot organiza bine în ceea ce privește măsurile de igienă, aici toți elevii pot veni la școală în septembrie;

- dacă școlile sunt mari sau foarte mari, au timp în această vară, dacă au posibilitatea, să amenajeze noi spații de învățare, să identifice alte spații în comunitate, să reorganizeze clasele pentru a avea efective mai mici și să planifice un proces de învățare blended learning, adică și în clasă, și online;

- dacă școlile sunt în comunități cu cazuri de COVID, atunci au timp în această vară să organizeze toată activitatea online.

Rolul inspectoratelor în tot acest demers ar fi de a asigura resursele umane necesare, de a face consiliere și coaching și de a monitoriza atent a ceea ce se întâmplă în școlile din regiune, mai ales că situațiile se pot schimba de la o lună la alta și, odată cu aceasta, și măsurile luate și modul de organizare. 

Suntem într-un proces amplu, complex, imprevizibil și care necesită reziliență, atenție, solidaritate și implicarea tuturor factorilor responsabili.

2 comentarii:

  1. Ieri discutam cu un coleg despre posibilitatea de a se organiza fiecare școală în funcție de specificul ei, de numărul de elevi, de numărul de infectați/vindecați din localitate, etc. Cred că e un moment oportun (după 30 de ani!!!) pentru „puțină” autonomie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, se pare că e singura soluție. E important însă ca directorii să fie capabili să organizeze activitatea școlii.

      Ștergere