duminică, 19 decembrie 2021

Andy și Dennis despre starea de bine în școli

O nouă publicație, care tocmai a apărut, aparține unui nume pe care îl admir de multă vreme, Andy Hargreaves, și prietenului acestuia, Dennis Shirley, și este despre o temă despre care am scris și eu în acest an „Hai cu starea de bine în școală!”. 

Ideea principală este că  starea de bine a devenit și va continua să fie elementul cheie al oricărui sistem educațional, deoarece școala în ziua de azi nu mai este doar despre conținuturi și episoade (scurte, de altfel!) de SEL, ci despre a-i pregăti pe copii pentru o lume „ieșită din minți”, foarte provocatoare, a cărei față am început să o cunoaștem cu toții.

 „După 40 de ani de goană după numere tot mai mari, de la productivitatea muncii, la testele elevilor, ne aflăm azi în fața unei alte abordări privind lucrurile imprtante din viețile noastre. Un fel de doctrină  a prosperității și dezvoltării copilului ca întreg (whole-child), si nu doar a unor bucăți din el, cea cu cunoștinte, cea cu rezultate la teste și cea cu o slujbă bună. Prosperitate înseamnă să ai un scop în viață, să te simți împlinit și să fii o forță pozitivă, care aduce binele și în viața altora. ”

Starea de bine este o prioritate a momentului și a anilor care vor urma după pandemie, recunoscută de multe țări din lume. La noi, în afară de standardele și ghidul ARACIP din 2021, decidenții nu au făcut și nu fac nimic. Eu am scris o carte pe acest subiect și am lucrat până acum pe această temă cu peste 1500 de profesori din 30 de școli și voi continua să fac acest lucru și în anul viitor. Am format sute de directori care, pentru prima oară în România, au introdus în strategia lor ca obiectiv strategic creșterea stării de bine în școlile lor. Cum spun de atâta timp, reforma în educație e doar la firul ierbii și începe să se vadă, chiar dacă unii, care ar trebui să o încurajeze și să o susțină de sus, se fac că nu o observă. Gând bun! 🌿

 Avem de a face în prezent, chiar și în România, cu o avalanșă a conceptului de stare de bine în școli, unul  pe care îl promovez și eu masiv în cursuri și în publicații.

Andy și Dennis spun că „nevoia de well being a apărut  din presiunea a două miscari din educatie si societate – una haotică si nesigură a unui viitor necunoscut si una restrictivă și „controlatoare”, derivată din teste și standardizare, care au adus well being în față. Covid s-a adăugat acestor două presiuni și iată că starea de bine este și va fi o prioritate multi ani de acum înainte.”

Un an cu stare de bine în școli să avem! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu