duminică, 4 septembrie 2022

Dacă vrei, poți - interviu cu doamna directoare din Perieți


V-am promis un interviu cu doamna directoare a școlii din Perieți, jud. Ialomița, cea care a produs un val de reacții pozitive ieri, odată cu postarea unori imagini absolut senzaționale cu coridoarele școlii, colorate și amenajate cu multă creativitate - https://ancatirca.blogspot.com/2022/09/cea-mai-frumoasa-scoala-din-romania.html.

E simplu, dacă vrei, poți. Îmi amintește de tinerețea mea, când am făcut dintr-o școală dintr-un orășel de provincie cea mai inovatoare școală din România. Iată povestea:

AT: Cine sunteți?

CC: Sunt Cristina Costea, profesoară de limba română, am 35 de ani și sunt directoare a școlii din toamna lui 2021, în urma concursului. Locuiesc în Slobozia și fac naveta la școală. Am participat la cursul dumneavoastră de pregătire a directorilor pentru concurs. Am postat pozele pentru noi, comunitatea școlii, nu m-am așteptat să devină virale.

AT: Cum a apărut ideea de a amenaja coridoarele școlii?

CC: Am tot vrut să facem ceva, noi, echipa de profesori, pentru a-i bucura pe copii și a-i face să se simtă bine la școală. Am început noi să mișcăm câte ceva, dar ne-am dat seama că este greu și că nu vom reuși să schimbăm fundamental modul în care arată școala. Așa că, am apelat la o firmă locală, este un domn, un artist, care a mai făcut lucrări de acest gen în zonă. Ei au făcut totul, au dat jos lambriurile, ne-au prezentat un concept și au realizat lucrarea. Toată luna august am fost în școală cu colegii pentru a supraveghea lucrările.

AT:Cine a finanțat lucrarea?

Școala are un teren donat de către o persoană din localitate și am avut bani din arenda pe acest teren. Am avut niște obstacole, pentru că banii au fost alocați prin primărie, care nu a înțeles la început de ce e bine să colorăm școala. Au fost multe consilii de aministrație, ceva zbatere, dar, în final am reușit. Mai sunt câteva lucruri de finalizat în zilele următoare.

AT: Îmi puteți spune cât a costat lucrarea?

CC: Da, 50 000 RON.

AT: Clasele cum arată, pentru că nu sunt imagini din interiorul lor?

Clasele nu sunt reabilitate, dar sunt curate, avem ce ne trebuie, dar intenționăm să continuăm procesul de amenajare și acolo, în perioada următoare, cu sprijinul primăriei. Avem și un teren de sport care arată foarte bine.

AT: Aveți abandon școlar?

CC: Avem, nu mare, de 3%, și vrem să îl scădem anul acesta. Sper că va contribui la asta și modul în care arată acum școala.

AT:Abia aștept să îmi spuneți cum vor reacționa copiii mâine când vor veni la școală!

CC: O să vă trimit câteva poze, mulțumim pentru interes!

AT: M-ați bucurat foarte tare cu această poveste de succes, cred că puteți fi un model pentru multe alte școli din țară. În semn de apreciere și recunoștință, vă fac cadou cursul meu „Starea de bine în școlă”, gratis, pentru toți profesorii școlii, undeva în luna următoare.Ținem legătura.

CC: Mulțumim mult!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu