miercuri, 11 noiembrie 2020

Cum evaluăm online?

 

Am văzut că profesorii sunt interesați de cum se face concret evaluarea online ( și mai puțin de teoria evaluării, pe care o cunosc de la cursuri și examene de grad), iar unii au descoperit singuri diverse modalități, instrumente și aplicații. 

 Vă las și eu aici câteva, poate sunt de folos:


- autoevaluare, care se poate face prin completarea unei liste de enunţuri la finele unei lecţii / activităţi, de genul: am învăţat ..., am fost surprins de faptul că ..., am descoperit că ...am avut dificultăți cu...etc.;


- întrebări de reflecție, la care elevii pot răspunde într-un jurnal de învățare etc., vezi aici: https://ancatirca.blogspot.com/…/intrebari-de-reflectie-pen…;


- teste, quizzes și joculețe, cu itemi cu alegere multiplă, sarcini de genul completează spațiile etc.- Quizlet și Kahoot înțeleg că sunt 2 aplicații foarte folosite;


- întrebări deschise, care încurajează gândirea critică și verifică înțelegerea unei teme;


- scurte interviuri online pe o temă, realizate, de exemplu, pe zoom;


- eseul pe o temă, scris de copii și transmis profesorului pentru verificare și feedback ( cu criterii de evaluare/ rubrics date înainte);


- realizarea unei prezentări ppt/ poster pe o temă, pe care copilul primește feedback de la colegi și profesor;


- discuția pe o temă dată, cu criterii de evaluare a contribuției elevului la discuție ( de genul, vorbește la subiect, sintetizează informația, ajunge la concluzii care conduc la înțelesuri noi etc.);

 
- interevaluare (probabil că sunt și aici aplicații, e de căutat);


- proiecte, ÎBP, în care se evaluează atât procesul, cât și produsul și prezentarea acestuia;


- evaluarea autentică - integrarea cunoștințelor în rezolvarea unor probleme reale.

M-aș bucura ca tot mai mulți profesori să învețe noul limbaj al evaluării, despre care se vorbește tot mai mult în lume, de exemplu să spui „încearcă și altfel”, în loc de „ai greșit”, să dai feedback, în loc de critică, să zici că „avem o provocare”, în loc de „avem o problemă” sau „ai învățat asta”, în loc de „ai luat nota cutare” și tot așa.

Gând bun!🌿


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu