luni, 24 aprilie 2023

Educația ca o grădină



Îmi place să compar dezvoltarea educației cu creșterea unei grădini. Cred că ar trebui să ne îndepărtăm și la noi, așa cum au făcut-o și alții în lume, de modelul industrial, școala ca o fabrică, cu produse uniforme și cu rebuturi eliminate, către școala ca o grădină, cu un mediu prietenos pentru creșterea tuturor și cu valorizarea fiecăruia. Nu e ușor, e nevoie de efort și dăruire ca să iasă ce ne dorim.
De exemplu, pentru a avea acest colț cu lalele și această combinație modernă de culori, eu am cercetat cu un an înainte, m-am documentat vara trecută despre diverse soiuri existente pe piață, dacă sunt timpurii sau târzii, cât de înalte cresc, ce culori au, dacă sunt în genul bujorului sau ca o coroană sau simple. Apoi, am cercetat ce furnizori de bulbi avem în țară, am ales câțiva, am comandat, am plantat bulbii în grădină toamna trecută ( ce de muncă!) și, din februarie până azi, îi monitorizez în fiecare zi și mă bucur de ce a ieșit. Este exact ce am planificat.
 



 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu