marți, 19 martie 2024

Un proiect cu magnolii



Grădinăreasa din mine s-a gândit la o activitate de tip învățare bazată pe proiect, PBL, care cred că le-ar plăcea copiilor și i-ar ajuta să cunoască natura care îi înconjoară, despre care se pare că știu tot mai puține lucruri.

Ce ați zice de un proiect intitulat „Magnoliile din localitatea mea”, care să plece de la o întrebare far, driving question, de genul: „De ce se spune că magnolia e veche de când lumea? ”.
E un proiect pentru elevii de gimnaziu și liceu (poate fi și pentru cei din ciclul primar, dar doar dacă merg în localitate însoțiți de doamna🙂). Durează cel puțin două săptămâni, poate fi dezvoltat interdisciplinar. Ce am avea de făcut?
1. organizăm grupele, cu câte 6-7 elevi într-una.
2. elevii cercetează și adună informații de pe Internet (putem folosi telefonul la oră) despre planta numită magnolia – țara de proveniență, soiuri, descriere, durată de viață, condiții de creștere, curiozități etc.
3. optional, pot face o mini cercetare despre prezența magnoliei în opere de artă.
4. elevii merg la pas prin localitate să „vâneze” magnolii în curțile oamenilor sau în parcuri. Le fotografiază și află de la proprietari câteva informații referitoare la data aducerii în grădină, soiul respectiv, eventuale povești legate de plantă (eu, de exemplu, am o magnolie pe care am plantat-o când s-a născut Noria Anastasia).
5. se realizează, în grup, harta cu magnoliile din localitatea lor (am văzut că s-a făcut asta în câteva orașe!), se fac copii xerox și se distribuie locuitorilor orașului, la centrul de turism etc. Se poate realiza și printr-o aplicație pe telefon, google maps.
6. informațiile de la punctele 2 și 4 se asamblează într-o cărticică în care sunt adăugate și fotografiile făcute, intitulată, eventual, „Cărticica magnoliilor din localitatea mea”.
7. cărțuliile sunt prezentate la clasă, în școală, în fața colegilor și părinților, bunicilor.
8. se reflectează asupra activității, ce a mers foarte bine, ce nu, ce le-a plăcut, ce nu, ce ar face diferit. Se evaluează proiectul, procesul și produsul, pe criteriile date înainte elevilor.
E o activitate care se face în această lună, magnoliile sunt înflorite și vine, în curând, și săptămâna verde. O pot face și părinții cu copiii lor.
Mi-ar plăcea să văd și o hartă cu magnoliile din Pucioasa, eu am 3 în grădină.
Poza e cu o magnolie din grădina mea în aceste zile, o soulangeana.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu