sâmbătă, 23 noiembrie 2019

Hai (din nou) cu starea de bine în școli!

foto din arhiva personală - la Laude-Reut, București, noiembrie 2019


Le spuneam și profesorilor cu care m-am întâlnit ieri, ceea ce repet de câte ori vine vorba despre starea de bine în școală, pentru că mă deranjează că este un concept folosit fără acoperire: 𝒔𝒕𝒂𝒓𝒆𝒂 𝒅𝒆 𝒃𝒊𝒏𝒆 𝒆 𝒆𝒍𝒆𝒗𝒊𝒍𝒐𝒓 începe cu 𝒔𝒕𝒂𝒓𝒆𝒂 𝒅𝒆 𝒃𝒊𝒏𝒆 𝒂 𝒑𝒓𝒐𝒇𝒆𝒔𝒐𝒓𝒊𝒍𝒐𝒓, și, prin urmare, sunt multe de făcut în această zonă. Când te apuci să aduci starea de bine/ well-being în școală, nu o faci așa, după ureche, pentru că sună bine și e la modă. Mai întâi, înveți temeinic ce înseamnă acest concept, apoi faci o evaluare, să vezi cam pe unde te afli și care sunt nevoile elevilor și profesorilor (din ce știi deja, din ce ți se spune, cu ajutorul unor chestionare special create pe această temă și discuții sincere cu personalul etc.), apoi îți creionezi un program, cu scopuri și obiective de atins care să fie cunoscute și agreate ( nu impuse!!!) de întreaga echipă și acționezi, prin multe căi și forme. 

Într-o școală, starea de bine a profesorilor se construiește ca o casă, începi cu fundația, adică o bună organizare, alocarea clară de responsabilități, cultură de sprijin și colaborare și tot așa. După, începi să adaugi tot felul de ingrediente, care să tot crească acel sentiment benefic pentru profesori, de a se simți bine împreună cu colegii și copiii, la locul de muncă. Pentru că nu putem avea succes școlar și copii fericiți, dacă profesorii nu lucrează cu drag și cu plăcere la FIECARE copil, să înflorească.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu