sâmbătă, 25 iunie 2022

Un rezultat catastrofal pentru copiii de la țară

Sunt în grădină și citesc raportul World Vision în care se spune că „unu din trei copii din mediul rural a luat sub 5 la examenul de EN 2022, față de unul din 10 în mediul urban”. Ce echitate, incluziune și alte vorbe frumoase pe care le auzim de la tot felul de voci (tăcute, de altfel, când e vorba să spună ce nu se face bine în educație), în tot felul de dialoguri și conferințe!

Este un rezultat catastrofal pentru toată societatea, consecință a faptului că statul nu a făcut nimic concret pentru acești copii. Nu avem o analiză a pierderilor în învățare ale acestor copii, nu știm dacă și câți au participat la activități remediale și ce efect au avut aceste ore, dacă s-a recuperat ceva și ce mai este de recuperat. Nu au fost finanțate suplimentar școlile din comunitățile rurale dezavantajate, nu au beneficiat de programe speciale și granturi din fonduri europene, nu au fost aduși profesori calificați, nu s-au creat mecanisme de sprijin, așa cum se întâmplă în alte state, deși vorbim și la noi de aceste lucruri de mulți ani și WB, OECD și UE ne-au făcut destule recomandări în acest sens. 
 
Nu ne-am focalizat deloc asupra acestor copii, asupra familiilor lor și asupra școlilor în care învață. Noroc cu niște profesori devotați care i-au sprijint cât au putut. Nu am creat un model de intervenție bine structurat și eficace, care să fie replicat în mediul rural, așa cum s-a întâmplat, de exemplu, în Columbia, care este, din câte știu, singura țară în care performanța elevilor de la sate este mai bună ca cea a elevilor din orașe. Acest lucru a fost posibil acolo datorită unui concept educațional creat de o femeie, Vicky Colbert, pentru a îmbunătăți calitatea educației în școlile din mediul rural. Escuela Nueva este recunoscut de instituții prestigioase ca fiind unul dintre modelele educaționale cele mai de succes din lume, preluat de16 țări din America Latină și derulat în prezent pentru peste 5 milioane de copii. Modelul pare unul destul de simplu și are la bază crearea în școli a unui mediu educațional în care copilul participă activ, colaborează și învață într-un ritm propriu. Adică școală în școală, nu după. Am scris despre asta
 
Noi batem pasul pe loc de 30 de ani, nouă ne place să ne fotografiem la evenimente, să ne promovăm cât se poate și să vorbim mult despre nimic. Nici măcar de toaletele din curtea școlii nu am scăpat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu