miercuri, 23 noiembrie 2022

Bateți palma, prieteni!


Uite că se prinde în școli ce le spun profesorilor la cursuri! Asta făceam eu când eram directoare, prin anii 2000, îi întâmpinam la intrare și vorbeam cu ei în timp ce intrau în școală, vai, ce freză frumoasă ai, îmi place sacoul tău, îți vine bine șepcuța, mă bucur că ți-ai făcut pantofii cu cremă, să nu uiți să aduci cartea la bibliotecă.

Știam cum îi cheamă pe toți cei 500 de copii ai școlii și îmi erau tare dragi. Cred că și acest lucru a contribuit la relația bună pe care o aveam cu ei, la respectul pe care mi-l arătau și la progresul școlar pe care îl aveau.

Azi, acest lucru are un nume, PGD – Positive Greeting at the Door și s-au făcut studii care i-au măsurat impactul - actele de indisciplină au scăzut cu 9 procente, iar 20 % dintre copii au avut rezultatele școlare mai bune. PGD dezvoltă sentimentul de apartenență la comunitatea clasei și a școlii și le oferă copiilor suport emoțional, pentru că mesajul este „eu sunt aici pentru tine și mă bucur să te văd și azi”. 

Am văzut astfel de primiri și la grădinițe de la noi, cu salut sau îmbrățișare, cu mâini împreunate a mulțumire sau cu bătut palma, preluate din filmulețe din străinătate. Nu ar strica să preia și școlile și chiar liceele această formă de primire, adaptată vârstei și stilului directorului.

În fotografie este Olga Serban, directoare la școala din satul Sticlăria, comuna Scobinți, jud. Iași, întâmpinându-și elevii la intrarea în școală, după un curs cu mine. Bateți palma, prieteni, avem speranțe!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu