vineri, 31 martie 2023

De ce rezultate catastrofale la simularea EN?


Iată că vedem consecințele faptului că ministerul nu a făcut nimic pentru recuperarea pierderilor în învățare cauzate de pandemie, despre care am scris de m-am plicitisit pe acest blog și pe facebook.
Recuperarea acestor pierderi ar fi trebuit să fie obiectiv principal al ministerului, să nu mai lase profesorii singuri, să se descurce. În Marea Britanie, guvernul a conceput și a implementat o campanie în acest sens, care se numește Education Catch –Up Reforms, adică recuperare cât cuprinde. 
 
Sunt țări în care au avut loc schimbări la nivelul curriculumului, care a fost condensat, astfel încât să se focalizeze pe cele mai importante competențe/ deprinderi/ conținuturi, care să permită accesul în nivelul următor.
Toate studiile publicate în ultimii 3 ani (la alții, noi nu avem, universitățile nu cercetează) recomandă ministerelor să se consulte cu toți factorii implicați, să elaboreze planuri naționale de recuperare, să publice materiale resursă și ghiduri pentru școli, să organizeze programe naționale remediale, să acționeze pentru starea e bine a profesorilor și elevilor, să aibă în vedere comunitățile dezavantajate și copiii în situații de risc.
Noi nu am făcut nimic din toate acestea, în schimb am făcut legi noi și proaste.
(am preluat fotografia de la Constantin Lomaca, sunt rezultatele la simularea națională, EN, matematică, disciplină la care, dacă nu înțelegi și rămâi în urmă, acolo stai mult și bine)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu