joi, 18 aprilie 2024

Feedback de la Răscruci pentru cursul despre starea de bine în școală


 

Îmi dau lacrimile când citesc ce scriu profesorii în chestionarele de evaluare a cursului despre starea de bine și mă simt utilă și mândră că pot contribui la schimbarea educației din România. Las aici câteva mesaje, să revin la ele pentru o stare de bine, A din modelul PERMA.

„Primul curs la care am participat cu drag, care pur și simplu nu voiam să se termine. Primul curs care mi-a captat în totalitate atenția. Am avut foarte multe de învățat, mi-a oferit o perspectivă nouă asupra modului în care ar trebui perceput atât locul de muncă, cât și relația cu colegii, copiii și părinții acestora. Mă simt onorată și norocoasă că am avut posibilitatea de a participa la acest curs MINUNAT.”(C.I., Școala Răscruci)

„Sunt de părere că acest curs extraordinar ar trebui parcurs de toți profesorii din România deoarece este extrem de util. Am învățat că starea de bine a elevilor vine din atitudinea pozitivă a profesorilor față de cele predate și că aceasta este strâns legată de învățare și motivație. Pentru că ne petrecem o bună parte din timp la școală, este esențial să avem o stare de bine cu toate aspectele sociale, fizice și emoționale. Starea de bine a elevilor le influențează capacitatea de a-și atinge întregul potențial școlar. Calitatea relațiilor pe care le au copiii între ei, pe care le au cu adulții, precum și calitatea mediului de învățare, influențează fundamental progresele lor școlare. Mi-a plăcut foarte mult și modul în care doamna Anca Târcă a structurat acest curs începând cu starea de bine a profesorilor, a elevilor și apoi a părinților. Mi se par inovatoare ideile acestui curs și voi încerca să pun în practică ceea ce am învățat. Dacă ar fi să apreciez gradat acest curs (că doar suntem profesori), acesta ar avea un mare 10 din partea mea.” (F.A., școala Răscruci).

„Consider că acest curs reprezintă un instrument didactic esențial, care ar trebui să fie disponibil în toate instituțiile de învățământ. În ciuda duratei relativ scurte a cursului, experiența mea a fost extrem de plină și constructivă. Am avut privilegiul să învăț numeroase concepte și să beneficiez de îndrumarea unui profesionist dedicat. Am apreciat în mod deosebit abordarea doamnei trainer care a inclus exemple concrete, inclusiv din propria sa experiență, oferindu-ne astfel noua, ca profesori, perspective și instrumente valoroase. Este indiscutabil că mediul școlar se confruntă cu numeroase provocări, atât din punct de vedere fizic, cât și emoțional și afectiv, însă cursul ne-a motivat să ne angajăm în schimbări și să îndrăznim să implementăm acțiuni pe care, poate, anterior nu am avut curajul să le inițiem, chiar dacă eram conștienți de necesitatea lor.” (P.G, Școala Răscruci)

„Cursul a fost minunat, m-am simțit altfel decât la celelalte cursuri de formare pe care le urmez în acest moment. Doamna Anca Tîrcă e un om deosebit, o prezență extrem de plăcută, am remarcat la dânsa un profesionalism de nivel înalt, a atins corzi sensibile ale fiecăruia, ne-a făcut să ne gândim la multe lucruri frumoase vizavi de personalitatea fiecărui elev și de personalitatea noastră, a dascălilor. Starea de bine s-a instalat încă de la începutul cursului.”

„Acest curs a însemnat pentru mine confirmarea că starea de bine se poate aduce în orice școală însă necesită un sistem bine gândit, reguli clare și o bună organizare. Chiar de a doua zi după curs au început să apară semne în sala profesorală: bomboane, o vază cu liliac și un cartonaș cu un mesaj frumos, tabla cu mesajul ”Starea de bine începe cu MINE”, cu postituri și loc de lăsat mesaje.” (I.S)

Cursul ”Prevenirea și reducerea abandonului școlar prin creșterea stării de bine”, consider că a reușit să surprindă esența, să-mi clarifice anumite neclarități și să-mi ofere exemple de bune practici ale conceptului de stare de bine. Am apreciat modul interactiv în care a fost ținut acest curs, precum și buna pregătire în acest domeniu a formatorului. Cu siguranță după parcurgerea acestui curs îmi voi schimba puțin tehnica de predare, ceea ce sper că va spori interesul elevilor pentru orele mele, iar dacă și colegii mei vor schimba, abordarea actuală în procesul de predare, sunt convins că vom face Școala Profesională Răscruci un mediu în care elevii vor veni cu drag.” (R.P.)







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu