luni, 23 ianuarie 2023

AI vine peste noi

 


V-am zis de mai multe ori că nu suntem racordați la ce se întâmplă în lume cu educația, nu citim ce se scrie, nu analizăm și nu ne pliem pe tendințele moderne și inovatoare, am rămas încremeniți în mentalități depășite și în practici din alt secol. Nu știu de ce se întâmplă asta, poate că decidenții nu au timp sau nu știu să o facă, dar pot avea un consilier care cu asta să se ocupe, să citească în engleză și franceză studii și analize ale unor instituții de marcă, să vină cu informări, o dată pe lună, în legătură cu ce mai zic UNESCO, Banca Mondială, UNICEF, OECD, EU și altele în legătură cu educația.
În timp ce ne chinuim să vedem dacă modulele sunt mai bune decât semestrele sau câte examene să dăm la admitere în liceu sau dacă să dăm teze sau nu, iată, vine AI, inteligența artificială, peste noi, rapid și copleșitor și va schimba în următorii ani modul în care trăim și, evident, și pe cel în care facem educație (ați citit, probabil, pe facebook, răspunsurile date de o aplicație AI la tot felul de întrebări puse, sunt năucitoare). De exemplu, va fi cu teme date pentru acasă rezolvate de AI? Nu știm încă, dar nici nu discutăm și analizăm problema, nu sunt proactivi, cum fac alții.
 
EU și UNESCO au publicat recent ghiduri referitoare la AI în educație, în care analizează beneficiile și riscurile acestui domeniu complet nou, în care sunt propuse cadre de funcționare (frameworks) și sunt date exemple de utilizare în școli și universități. Culmea, ghidul EU este și în limba română. Link AICI pentru cine este interesat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu