miercuri, 27 septembrie 2023

Avem o finalistă și o cheamă Ana-Maria Rusu

 


Uite o veste foarte bună pentru profesorii din România, una care să îi mobilizeze să fie inovatori și creativi și să le dea speranță că se poate, în contextul în care nu primesc niciun imbold de la decidenți.
Am aflat azi că Ana-Maria Rusu, profesoară de muzică la Colegiul „Unirea“ și la Școala Gimnazială Nr. 5 din Focșani, este în top 50 finaliști ai Global Teacher Prize, pe care eu l-am numit un fel de „Nobel pentru educație” (de-a lungul anilor, am scris pe blog în mod regulat despre această competiție internațională, vezi link în primul comentariu).
O urmăresc pe Ana-Maria de ceva vreme, am remarcat-o prima oară când a pictat un portativ pe un perete al școlii și i-am distribuit poza pe pagina #dăculoareșcoliitale. Îmi place Ana-Maria pentru că face din ora de muzică una așteptată cu drag de copii, pentru că a scris o carte despre muzică, pentru că îi învață și pe colegii profesori cum să lucreze cu copiii în mod creativ, pentru că, dincolo de școală, este implicată în tot felul de colaborări și proiecte care promovează muzica. Îmi place pentru că este spontană și naturală, riguroasă și creativă în același timp. Îmi place și pentru că e o profesoară care crede în puterea stării de bine a copiilor în învățare și le-o aduce la clasă. Iată ce declara într-un interviu din august 2022, dat ziarului „Adevărul”: „...e datoria noastră, a profesorilor, să le creăm copiilor o stare de bine. E necesar ca unui copil să îi oferi, pentru ca apoi să îți întoarcă și el același lucru.“
Mă bucur că este în acest top, succes pe mai departe!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu